مقالات عمومی

بهترین دکوراسیون برای ویلا

بهترین دکوراسیون برای ویلا

I ویلا تو با دکوراسیون خاص جذاب تر کن

» طراحی داخلی ویلا های دوبلکس و لوکس؛

زمانی که اسم طراحی داخلی ویلا دوبلکس به گوش ما برخورد می کند، یک محیط لوکس و خاص در ذهن تمامی ما شکل می گیرد. اغلب در طراحی داخلی ساختمان های ویلایی، بزرگ بودن متراژ زمین، توان مانور بیشتری را برای طراح مهیا می سازد و منجر به خلق یک محیطی منحصر به فرد خواهد شد.

» عوامل اثرگذار بر طراحی داخلی چیست!

✓ جهت گیری فضاها در طراحی پلان یعنی چه!

در طراحی قسمت باز ویلا، توجه به شرایط و موقعیت آب و هوایی منطقه جهت اتخاذ گیاهان و متریال مصرفی در محیط داخلی ویلا از میزان اهمیت بالایی برخوردار است. البته که نور طبیعی هم، یکی از عوامل اثرگذار بر کیفیت محیط داخلی ویلا ها است. ایجاد و برقراری بازشوها و همچنین پنجره ها جهت ورود نور به داخل ویلای شما از جمله اقدامات مؤثر در طراحی محیط بهتر تلقّی می شود. علاوه بر این ها هم در راستای تابش نور خورشید از جهات چهارگانه یعنی؛ شمال، جنوب، شرق و همچنین غرب از میزان اهمیت بیشماری برخوردار است.

بهتر است خاطر نشان شویم که؛ قسمت شرقی بنا، تنها در زمان صبح محیط شما را روشن و واضح خواهد کرد. بنابر همین علّت است که جهت واقع شدن محیط هایی چون؛ آشپزخانه و همچنین اتاق خواب های بزرگ و نیز حمام ها اتخاذ بسیار مناسبی به نظر می رسد.

قسمت جنوبی بنا نور بسیاری را به خود جذب می نماید. از این جهت برای محیط های مخصوص کودکان خود، اتاق ناهارخوری، تراس نیز پاسیو های شیشه ای و محیط هایی دیگر که به گونه ای معین از به هنگام صبح تا به بعد از ظهر بیشترین میزان بهره را از نور و روشنایی کسب می نمایند، مناسب است.

از سویی دیگر هم قسمت های غربی بنا می تواند برای محیط هایی چون؛ اتاق های نشیمن عمومی نیز فضاهای مخصوص استراحت های عصرگاهی که به گونه مشخص در زمان بعد از ظهر و عصر مورد بهره گیری واقع می شوند، مناسب باشد‌.

 

✓ نور پردازی محیط داخلی ویلای شما؛

هم اکنون قطعاً شما در ذهن خود این سؤال را مطرح نموده اید، که چرا ما نور پردازی را مورد توجه قرار داده ایم! نور پردازی در واقع در طراحی داخلی ساختمان ویلا از جمله حائز اهمیت ترین عناصر محسوب خواهد شد. چرا که شما می توانید با استفاده از نور پردازی محیط خود را بزرگ تر و یا کوچک تر از آن چه که هست نشان بدهید. البته که نوع نور پردازی استفاده شده از جانب شما باید به حالتی باشد که شما عزیزان بتوانید به آسانی میزان نور بسیار اتاق را به منبع نوری کم مبدل سازید.

✓ انواع نور پردازی ها در خانه های ویلایی عبارتند از؛

نور پردازی پس زمینه ای.

نور پردازی تأکیدی.

نور پردازی مخفی.

نور پردازی دکوراتیو.

نور پردازی های پس زمینه ای عبارت است از؛

این نوع از نور پردازی، همان نور پردازی عادی در بطن هر ساختمان می باشد که به واسطه ی مهتابی ها و یا لامپ های عادی ایجاد خواهد شد.

نور پردازی های تأکیدی عبارت است از؛

این نوع از نور پردازی ها غالباً قصد تأکید بر یک المان در طراحی ویلا را خواهند داشت و فضای ویلا را برای شما خاص تر و زیبا تر خواهد کرد.

نور پردازی های مخفی عبارت است از؛

تحت عنوان نوعی از نور پردازی پس زمینه ای و یا نور پردازی تأکیدی محسوب می شود و اغلب عامل نور با دیوار و یا سقف مخفی می گردد.

 

نور پردازی های دکوراتیو عبارت است از؛

نورهای دکوراتیو گزینه هایی اغلب شخصی و نیز بسیار زیبایی می باشند که می توانند قسمی از نور پردازی عمومی و یا نور پردازی مولد، حس و حال خوب را در اتاق برای شما رقم بزنند.

» انواع سبک طراحی ویلا هایی با متراژ بالا؛

✓ طراحی داخلی ویلای کلاسیک؛

این سبک اغلب که عامه پسند بوده و به اصطلاح لاکچری می باشد. البته که آن نیز منوط بر اصول دکوراسیون قصر های اروپایی است و غالباً در آن به متریال های گران قیمت اکتفا می شود.

✓ طراحی داخلی ویلای مدرن؛

بله، این سبک هم طرفداران مخصوص خود را دارد. اصل و اساس این سبک سادگی است. اغلب در آن از وسیله ها و متریال به نسبت قیمت مطلوب تر بهره گیری می شود.

» طراحی بخش های داخلی ویلا؛

✓ محیط پذیرایی؛

به دلیل آن که پذیرایی در هر خانه ای جزئی از فضاهای عمومی به شمار می رود، از این جهت در اجرای ویلا های کوچک نیز بایستی تحت عنوان یک رکن عمومی بدان نگاه کرد. این محیط داخل ویلا یکی از پر رفت و آمد ترین فضاها می باشد و می‌باید در طراحی این فضا میزان هزینه و دقّت عمل بیشتری را به خرج داد.

✓ محیط غذاخوری؛

فضای غذاخوری نیز همانند فضای پذیرایی از میزان اهمیت بسیاری برخوردار است. این محیط لازم است در مجاورت با فضای پذیرایی و آشپزخانه واقع بشود و به لحاظ مبلمان می‌باید با محیط پذیرایی دارای هارمونی باشد‌.

✓ نشیمن گاه خصوصی؛

قرار دادن نشیمن گاه خصوصی در کناره ی آشپزخانه می تواند ارتباط چَشمی مناسبی را برای دو محیط فراهم سازد و بستری مناسب و مطلوب برای گفت و گوهای خانوادگی در حین انجام فعالیت های گوناگون رقم بزند. تی وی وال هم باید به نوعی تعبیه بشود که دید مطلوبی به محیط آشپزخانه داشته باشد تا اشخاص حاضر در محیط خانه به هنگام فعالیت در محیط آشپزخانه بتوانند به هنگام تماشای فیلم همراه دیگر اعضای خانه باشند‌.

✓ آشپزخانه؛

همجواری آشپزخانه با ورودی انتخاب خوبی به نظر می رسد تا در زمان ورود به داخل ویلا دسترسی بدان آسان تر باشد. نیز از سویی هم کابینت های استفاده شده در آشپزخانه های ویلایی میبایست به سبک دکوراسیون داخلی نزدیک باشند.

 

 

بهترین دکوراسیون برای ویلا هایی با متراژ بالا

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *